Közmeghallgatás
Tisztelt Gönc város Lakossága!
Tájékoztatom Önöket, hogy Gönc Város Önkormányzat
Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.
évi CLXXXIX. törvény 54. §-a, valamint, Gönc Város Önkormányzat
Képviselő-testületének 2015. évi Munkatervében rögzítettek alapján közmeghallgatást tart.
Ideje: 2015. november 24.-én (kedd) délután 1600
óra
Helye: Gönci Közös Önkormányzati Hivatal Tanácsterme
(3895 Gönc, Kossuth L. u. 71.)
Napirendi javaslat:
1.)
Tájékoztatás az aktuális pályázatokról, eseményekről,
a beruházások állásáról éves értékelés
Előterjesztő: Sivák János
polgármester
A közmeghallgatáson a helyi lakosság, és a helyben
érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket érintően kérdéseket tehetnek
fel, és javaslattétellel élhetnek.
Kérem Gönc város Lakosságát, hogy tiszteljenek meg jelenlétükkel.
Testületi meghívóMEGHÍVÓ
Gönc Város Önkormányzat képviselő-testületét Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 45. §-ában biztosított jogkörömben 2015. november 4-án (szerda) 1400 órai kezdettel rendkívüli testületi ülésre hívom össze. Az ülés helye: Gönci Közös Önkormányzati Hivatal Tanácsterme Gönc, Kossuth L. utca 71. Napirendi pontok: 1.) Előterjesztés a szociális tűzifa támogatás helyi szabályairól szóló rendelet megalkotására Előterjesztő: Sivák János polgármester 2.) Előterjesztés a kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 10/2013.(IX.23.) önkormányzati rendelet módosítására Előterjesztő: Sivák János polgármester 3.) Előterjesztés a Családsegítés és a
gyermekjóléti szolgáltatás integrálására Előterjesztő: Sivák János polgármester 4.) Előterjesztés a Területfejlesztési társulás létrehozására Előterjesztő: Sivák János polgármester 5.) Hozzájárulás a Kossuth L. utca 77. szám alatti ingatlan megvásárlásához Előterjesztő: Sivák János polgármester 6.) A Máltai Játszópontként működő szolgáltatás tovább működtetése Előterjesztő: Sivák János polgármester 7.) A közmeghallgatás időpontjának meghatározása Előterjesztő: Sivák János polgármester 8.) Előterjesztés az Idősek Napi rendezvény megtartására Előterjesztő: Sivák János polgármester 9.) Egyebek Tanácskozási joggal meghívottak: 1. Krózser Julianna aljegyző 2. Hanyics Lászlóné pénzügyi osztályvezető 3. Szabóné Fehér Mária szociális és igazgatási osztályvezető 4. Tóthné Kotány Beáta járási hivatalvezető Gönc Járási Hivatal Földárverés 2015SajtóközleményKözleményKözlemény a Szolgáltató Közigazgatás
megteremtését célzó EKOP-1.2.26 és EKOP-2.1.23
projektekről
A
szolgáltató közigazgatás -mint fő kormányzati cél- megteremtése és fejlesztése
a következő módon valósul meg két EKOP
projektből összesen több mint 10 Mrd Ft értékben.: -
Hatékony- gyors - egyszerű ügyintézés a lakóhelyhez közel, a járási
hivatalokban, a kormányablakokban, valamint a kistelepüléseken települési
ügysegédek útján; -
Kormányablak hálózat kiépítése, és a szolgáltatások bővítése.
Fontosabb eredmények: A
2015. év végéig mintegy 250 helyszínen fog működni kormányablak: járásszékhelyeken,
kerületekben, megyei jogú városokban, jelentősebb településeken, egyes
vasútállomásokon és bevásárlóközpontokban. A Gönci
Járás kiemelkedik abból a szempontból, hogy 2 Kormányablak kezdte illetve kezdi
meg működését 2015. év végéig. A Gönci Kormányablak átadása 2015. szeptember
15-én megtörtént, Abaújszántón 2015. októberének második felében kerül sor az
átadásra. Jelenleg
423 ügytípus intézhető, ez folyamatosan bővül, számuk 1000 fölé
emelkedhet.
A
projektek eredményei a járási hivatalok informatikai infrastruktúra
fejlesztésével valósultak meg, melynek keretében megtörtént:
-
Elavult
informatikai eszközök cseréje (16 ezer munkaállomás kialakítása, háromezer táblaszámítógép,
6500 nyomtató beszerzése és üzembeállítása) és a szerverek telepítése. -
Egységes
központi informatikai rendszerek bevezetése. (országosan egységes e-mail
rendszer, központi címtár, korszerű nyomtatási és fájlkezelési szolgáltatások,
csoportmunka támogató szolgáltatások). -
Egységes
ügyfélhívó rendszer kialakítása a Kormányablakokban a központi időpontfoglalás
lehetőségével. -
Tudástár
rendszer bővítése. -
Interaktív
virtuális ügyintézési szolgáltatás fejlesztése az ügyfél fizikai jelenlétét
mellőző ügyintézés megvalósításával. - Munkafolyamat Kezelő Rendszer kifejlesztése az ügyintézők részére.
A kormány
2015–ben elindította az Államreform 2 programot, amely további
bürokráciacsökkentést céloz meg. A bürokráciacsökkentés az
ügyintézési határidők rövidülését, díjcsökkentést, és az elektronikus
ügyintézés kibővítését jelenti. A 2015.
június 5. és 2015. augusztus 6. között lezajlott állami rezsicsökkentési konzultáció
keretében 390 ezren tettek javaslatot. Ennek eredményeként 2016
januártól ingyenes lehet! az igazolvány csere, erkölcsi bizonyítvány,
adóhatósági igazolás. A projektek segítségével létrejött egy stabil alap, amelyre építve tovább folytatható a teljes, elektronikus, akár otthonról is elvégezhető ügyfélkiszolgáláshoz szükséges fejlesztések sora. |