- Kezdőlap
- Rendezvények
- Cégek, vállalkozások
- Képgaléria
- Videótár
- Gönc ITS
- Szennyvíz
- Munkalehetőségek
- Uniós pályázatok
- Belügyminisztérium pályázatok
- Archívum
- Elektronikus ügyintézés
- Kerékpárút Pályázat
- VP út pályázat
- Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat 2023
- Adatkezelési tájékoztató
- Közérdekű adatok
MFP-AEE/2019 Orvosi Eszköz
MFP-OUF/2019 Óvoda udvar
MFP-KKE/2019 Eszközfejlesztés belterületi közterület karbantartására
Közlemény
Közlemény
a Szolgáltató Közigazgatás
megteremtését célzó
EKOP-1.2.26 és EKOP-2.1.23
projektekről
A
szolgáltató közigazgatás -mint fő kormányzati cél- megteremtése és fejlesztése
a következő módon valósul meg két EKOP
projektből összesen több mint 10 Mrd Ft értékben.:
-
Hatékony- gyors - egyszerű ügyintézés a lakóhelyhez közel, a járási
hivatalokban, a kormányablakokban, valamint a kistelepüléseken települési
ügysegédek útján;
-
Kormányablak hálózat kiépítése, és a szolgáltatások bővítése.
Fontosabb eredmények:
A
2015. év végéig mintegy 250 helyszínen fog működni kormányablak:
járásszékhelyeken,
kerületekben, megyei jogú városokban, jelentősebb településeken, egyes
vasútállomásokon és bevásárlóközpontokban.
A Gönci
Járás kiemelkedik abból a szempontból, hogy 2 Kormányablak kezdte illetve kezdi
meg működését 2015. év végéig. A Gönci Kormányablak átadása 2015. szeptember
15-én megtörtént, Abaújszántón 2015. októberének második felében kerül sor az
átadásra.
Jelenleg
423 ügytípus intézhető, ez folyamatosan bővül, számuk 1000 fölé
emelkedhet.
A
projektek eredményei a járási hivatalok informatikai infrastruktúra
fejlesztésével valósultak meg, melynek keretében megtörtént:
-
Elavult
informatikai eszközök cseréje (16 ezer munkaállomás kialakítása, háromezer táblaszámítógép,
6500 nyomtató beszerzése és üzembeállítása) és a szerverek telepítése.
-
Egységes
központi informatikai rendszerek bevezetése. (országosan egységes e-mail
rendszer, központi címtár, korszerű nyomtatási és fájlkezelési szolgáltatások,
csoportmunka támogató szolgáltatások).
-
Egységes
ügyfélhívó rendszer kialakítása a Kormányablakokban a központi időpontfoglalás
lehetőségével.
-
Tudástár
rendszer bővítése.
-
Interaktív
virtuális ügyintézési szolgáltatás fejlesztése az ügyfél fizikai jelenlétét
mellőző ügyintézés megvalósításával.
- Munkafolyamat Kezelő Rendszer kifejlesztése az ügyintézők részére.
A kormány
2015–ben elindította az Államreform 2 programot, amely további
bürokráciacsökkentést céloz meg. A bürokráciacsökkentés az
ügyintézési határidők rövidülését, díjcsökkentést, és az elektronikus
ügyintézés kibővítését jelenti.
A 2015.
június 5. és 2015. augusztus 6. között lezajlott állami rezsicsökkentési konzultáció
keretében 390 ezren tettek javaslatot. Ennek eredményeként 2016
januártól ingyenes lehet! az igazolvány csere, erkölcsi bizonyítvány,
adóhatósági igazolás.
A projektek segítségével létrejött egy stabil alap, amelyre építve tovább folytatható a teljes, elektronikus, akár otthonról is elvégezhető ügyfélkiszolgáláshoz szükséges fejlesztések sora.